Κάτω Σκύλος: η θαυματουργή στάση της yoga

By  |  0 Comments

«Κάτω σκύλος» για πιο καθαρή επιδερμίδα και πιο γρήγορο τρέξιμο; Κι όμως! Ο «κάτω σκύλος» («σκύλος που κοιτάζει κάτω») αποτελεί μία από τις βασικές στάσεις της yoga αλλά και τη βασική asana του «χαιρετισμού στον ήλιο», ο οποίος είναι και ο πρώτος χαιρετισμός που μαθαίνει όποιος ξεκινάει yoga. Πολλά μαθήματα ξεκινούν με αυτή τη στάση και καταλήγουν πάλι σε αυτή, αλλά ο «κάτω σκύλος» είναι κάτι παραπάνω από απλή προθέρμανση ή αποθεραπεία. Είναι μια στάση αρκετά δύσκολη που απαιτεί τόσο προσπάθεια για την τελειοποίησή της όσο και δύναμη. Ενεργοποιεί όλο το σώμα και για αυτό μπορείτε να αισθανθείτε την επίδρασή της από την κορυφή μέχρι τα νύχια. Δείτε ποια είναι τα πλεονεκτήματα της.

Βελτιώνει τη στάση του σώματος

Ο «κάτω σκύλος» αποτελεί το αντίδοτο για όλη εκείνη την ώρα που περνάμε καθισμένοι σε μια άβολη καρέκλα μπροστά στον υπολογιστή. Βοηθάει στο άνοιγμα του θώρακα και των ώμων που συχνά μένουν καμπουριασμένοι μετά από την πολύωρη δουλειά γραφείου. Εξασκηθείτε και σύντομα θα ανακουφιστείτε από πιθανό πόνο στον αυχένα και την πλάτη που προκαλείται από την κακή στάση του σώματος και σύντομα θα δείτε τον εαυτό σας να κάθεται στην καρέκλα στητά και με την πλάτη ίσια.

Χτίζει δυνατά κόκαλα

Ο «κάτω σκύλος» είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να ενδυναμώσετε το πάνω μέρος του κορμού σας και να αυξήσετε την οστική πυκνότητα. Αυτή η ενδυνάμωση δεν είναι σημαντική μόνο για να δείχνετε τα γυμνασμένα σας μπράτσα το καλοκαίρι αλλά κυρίως για να αποφύγετε ή έστω να καταφέρετε να ελέγξετε την οστεοπόρωση.

Έχει διπλό όφελος

Αυξάνει την ευλυγισία σας αλλά ταυτόχρονα ενδυναμώνει το σώμα σας. Με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια. Αυτή η διπλή δράση σας χαρίζει απίστευτη ισορροπία σώματος και πνεύματος. Παράλληλα επικεντρώνεται τόσο στο πάνω όσο και στο κάτω μέρος του σώματος, έτσι ώστε θα την αισθάνεστε στο χέρια, στους ώμους, στην πλάτη, στους μηρούς, στις γάμπες, αλλά και μέχρι στις πατούσες σας.

Σας χαρίζει γρήγορα πόδια

Ο «κάτω σκύλος» δεν αποτελεί μόνο μια τέλεια διάταση για τις γάμπες σας, αλλά ενδυναμώνει και ορισμένους μικρούς μυς στα πόδια σας, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για τη σταθερότητά σας. Για να μπορείτε να προστατεύσετε τον εαυτό σας από τραυματισμούς όταν τρέχετε ή περπατάτε, χρειάζεστε πόδια σταθερά, που να αντιδρούν γρήγορα και να μεταφέρουν αποτελεσματικά το βάρος σας. Αν συγκεντρωθείτε στα πόδια και στους αστραγάλους σας στον «κάτω σκύλο» μπορείτε να το καταφέρετε. Για μεγαλύτερη διάταση, λυγίστε το γόνατο του ενός ποδιού σηκώνοντας τη φτέρνα σας από το έδαφος ενώ κρατάτε το άλλο με το όλο το πέλμα στο έδαφος.

Σας προσφέρει λάμψη

Η ροή του αίματος προς το πρόσωπο και τον εγκέφαλός σας σε συνδυασμό με την αυτοσυγκέντρωσή σας κατά τη διάρκεια της πρακτικής σας, σας χαρίζει νεανική λάμψη και μια πιο γαλήνια έκφραση. Οπότε αφήστε για λίγο το μακιγιάζ στην άκρη και εξασκηθείτε στον «κάτω σκύλο» κάθε πρωί για καθαρή και λαμπερή επιδερμίδα.

Δραστηριοποιεί τη ροή του αίματος

Όλες οι στάσεις στις οποίες η καρδιά είναι πιο ψηλά από το κεφάλι ενεργοποιούν τη ροή του αίματος έτσι ώστε να «ξυπνήσουν» αλλά και να χαλαρώσουν το σώμα. Αυτή η στάση επίσης μπορεί να σας βοηθήσει τις μέρες που αισθάνεστε φουσκωμένες και πρησμένες.

Νομικός, δημοσιογράφος, yogi και αθεράπευτα ονειροπόλα. Έχει πάρει δύο πτυχία έτσι, για να κάνει το κέφι της. Μήπως να πάει και για το τρίτο; Αγαπά τη γυμναστική, τη σάλσα, τα ταξίδια, τα βιβλία και το πράσινο τσάι. Στον ελεύθερό της χρόνο διαβάζει. Όταν δεν διαβάζει, γυμνάζεται κι όταν δεν γυμνάζεται… χορεύει. Βασικά, κυρίως χορεύει.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *