Menu & Search
Λιγούρες: Τι σημαίνουν και πως να τις καταπολεμήσετε

Λιγούρες: Τι σημαίνουν και πως να τις καταπολεμήσετε

Αισθάνεστε πως το ζουμερό ντόνατ της συναδέλφου στο γραφείο σας κοιτάει επίπονα και τρέχετε να πάρετε κι εσείς ένα; Ή μήπως η πίτσα σας χαμογελάει; Το προφιτερόλ σας κλείνει το μάτι; Είτε είστε απογοητευμένες από τη δουλειά σας, στεναχωρημένες με τη σχέση σας ή απλά περιμένετε περίοδο, οι λιγούρες συχνά πυκνά σας χτυπούν την πόρτα. Όση πειθαρχία και να έχετε κάποια στιγμή θα λυγίσετε. Μην ανησυχείτε. Εμείς είμαστε εδώ για να σας βοηθήσουμε να διατηρήσετε τον αυτοέλεγχό σας και να πείτε όχι στο λαχταριστό κρουασανάκι που φωνάζει το όνομά σας. Διαβάστε πώς να γίνετε κυρίαρχη του εαυτού σας και να καταπολεμήσετε τις λιγούρες κάθε είδους.

Σύμφωνα με έρευνες οι λιγούρες έχουν περισσότερο να κάνουν με τις συνήθειές με τις οποίες έχουμε μεγαλώσει. Όταν τρώμε όταν είμαστε αγχωμένες ή μια συγκεκριμένη ώρα το βράδυ, αυτή η συμπεριφορά γίνεται μέρος της καθημερινότητάς μας, γίνεται συνήθεια.

Επιπλέον πολλές από εμάς τείνουμε να αναζητούμε στο φαγητό ανακούφιση και ασφάλεια όταν είμαστε ψυχολογικά πεσμένες ή απλά ένα αντιπερισπασμό από αυτά που μας απασχολούν, αλλά η θετική ψυχολογική επίδραση του φαγητού είναι παροδική. Δείτε τι είναι πραγματικά αυτό που κρύβεται πίσω από τις λιγούρες σας και αντιμετωπίστε τες.

Λιγούρα για κάτι αλμυρό

Τι σημαίνει: Μπορεί να είναι σημάδι αφυδάτωσης ή ανισορροπίας ηλεκτρολυτών ή μετάλλων.

Καταπολεμήστε το: Ρίξτε το τα μπαχαρικά. Όταν μας πιάνει η λιγούρα μας για κάτι αλμυρό πολλές φορές αναζητάμε απλά έντονη γεύση. Χρησιμοποιήστε δεντρολίβανο, βασιλικό, πιπέρι καγιέν ή πάπρικα στο επόμενο ο γεύμα σας. Ή απλά πασπαλίστε δύο κούπες ποπ κορν που θα φτιάξετε μόνες σας με 1 κ.σ. λάδι. Η ιδιαίτερη γεύση της πάπρικας με την τραγανή υφή του ποπ κορν αρκούν για να ξεπεράσετε τη λιγούρα.

Μήπως να ενδώσετε; Φάτε μια χούφτα ξηρούς καρπούς. Πλούσιοι σε πρωτεΐνη, φυτικές ίνες και καλά λιπαρά αποτελούν την καλύτερη επιλογή. Μην ξεπεράσετε τους 16 με 18, οι οποίοι φτάνουν έως και τις 160 θερμίδες περίπου.

Λιγούρα για κάτι γλυκό

Τι σημαίνει: Μερικές από εμάς είμαστε απλά εθισμένες στη ζάχαρη. Η ζάχαρη είναι πράγματι εθιστική και όσο περισσότερη τρώμε τόσο περισσότερη αναζητάμε. 

Καταπολεμήστε το: Φάτε ένα φρούτο. Η φυσική ζάχαρη και οι υδατάνθρακες που περιέχουν τα φρούτα εξισορροπούνται από τις φυτικές ίνες και βιταμίνες, ώστε μετά την κατανάλωσή τους να μην εκτοξεύεται στα ύψη η γλυκόζη του αίματος και συνεπώς και η ινσουλίνη, όπως γίνεται με τα γλυκά. Συνοδέψτε το φρούτο με λίγη πρωτεΐνη, όπως μια φέτα γαλοπούλας, ώστε να σας κρατήσει χορτάτες για περισσότερο.

Μήπως να ενδώσετε; Βγείτε έξω και φάτε ένα παγωτό ή μισή κούπα από το αγαπημένο σας γλυκό. Από το να τρώτε ακατάπαυστα γλυκά μπροστά στην τηλεόραση χωρίς να το καταλαβαίνετε, καθίστε και απολαύστε κάθε μπουκιά του γλυκού σας δίνοντας όλη την προσοχή σας στη γεύση και τη μυρωδιά του γλυκού που έχετε μπροστά σας.

ΠΜΣ και λιγούρες

Τι σημαίνει: Πολλές γυναίκες νιώθουν απίστευτες λιγούρες την εβδομάδα πριν αδιαθετήσουν. «Αυτό οφείλεται πιθανότατα στα αυξημένα επίπεδα estrogen και προγεστερόνης, τα οποία βοηθούν στη ρύθμιση της όρεξης» λέει η Kelly Klymb, Δρ., ψυχολόγος και ειδική στα θέματα διατροφικών διαταραχών.

Καταπολεμήστε το: Φάτε μικρά και συχνά σνακ κατά τη διάρκεια της μέρας, ώστε να μην αισθανθείτε πεινασμένες και μην αποφεύγετε τελείως τη ζάχαρη και τα λιπαρά φαγητά. Το αποτέλεσμα θα είναι ακόμα πιο έντονες λιγούρες.

Μήπως να ενδώσετε; Δημιουργήστε ένα ντουλάπι «πρώτη βοηθειών» για τέτοιες περιπτώσεις με μίνι σοκολάτες και light ροφήματα σοκολάτας. Και μην αισθάνεστε τύψεις αν ξεφύγετε και λιγάκι. Είναι μόνο μερικές μέρες.

Βραδινές λιγούρες

Τι σημαίνει: Μπορεί να είτε κουρασμένες. Οι ορμόνες που ρυθμίζουν την πείνα, όπως η γκρελίνη, η λεπτίνη και η κορτιζόλη, επηρεάζονται από την έλλειψη ύπνου, με αποτέλεσμα να αλλάξει η αίσθηση κορεσμού που είχατε μέχρι τώρα και να αποζητάτε κυρίως υδατάνθρακες. Ή μπορεί απλά να βαριέστε και να ψάχνετε κάτι για να επιβραβεύσετε τον εαυτό σας αφού σιδερώσατε τα ρούχα ή μια λιχουδιά ενώ χαζεύετε στην τηλεόραση.

Καταπολεμήστε το: Η καλύτερη επιλογή είναι να πάτε κατευθείαν για ύπνο. Αν πάλι δεν μπορείτε να κοιμηθείτε, προσπαθήστε απασχολήσετε τον εαυτό σας με μία δραστηριότητα που δεν περιλαμβάνει φαγητό. Βάψτε τα νύχια σας ή παίξτε με το κατοικίδιό σας.

Μήπως να ενδώσετε; Το θέμα είναι πως τρώγοντας τόσο κοντά στην ώρα του ύπνου μπορεί να σας δημιουργήσει πρόβλημα με την πέψη αλλά και τον ύπνο. Αν πραγματικά πεινάτε, προτιμήστε κάποιο ρόφημα το οποίο θα σας χορτάσει αλλά δεν θα πέσει βαρύ στο στομάχι σας, όπως ένα ποτήρι γάλα αμυγδάλου με λίγη κανέλα.

Οι λιγούρες της κακής μέρας

Τι σημαίνει: Υπάρχει λόγος που θα στραφείτε στα μπισκότα σοκολάτας για να σας φτιάξουν τη διάθεση. Τα φαγητά που αναζητάμε σε τέτοιες περιπτώσεις είναι αυτά που θα μας δώσουν μια γερή δόση σεροτονίνης και ντοπαμίνης, ουσίες που έχουν χαρακτηριστεί ως φυσικά αντικαταθλιπτικά.

Καταπολεμήστε το: Επιλέξτε την πιο υγιεινή επιλογή. Αν θέλετε να πάρετε κάτι από έξω, καθώς γυρίζετε από τη δουλειά, σταματήστε και πάρτε για το σπίτι μια μερίδα sushi. Ναι sushi! Θα έχετε πάρει την ικανοποίηση ότι πήρατε κάτι απ’ έξω χωρίς να χαλάσετε τη διατροφή σας.

Μήπως να ενδώσετε; Υπάρχουν πολλές επιλογές που δεν είναι ιδιαίτερα ανθυγιεινές και έχουν την ίδια θετική επίδραση στην ψυχολογία σας. Θέλετε να φάτε μακαρόνια; Φτιάξτε τα μόνες σας επιλέγοντας μακαρόνια ολικής άλεσης ή παραγγείλτε κοτόπουλο με γλυκόξινη σάλτσα. Απλά κάντε πιο έξυπνες επιλογές.

0 Comments