Οι καλύτερες τροφές για λαμπερή επιδερμίδα

By  |  0 Comments

Όλοι μας έχουμε ακούσει ότι αν θέλουμε λεία, λαμπερή επιδερμίδα θα πρέπει να πίνουμε τουλάχιστον 2 λίτρα νερό την ημέρα και να μην κοιμόμαστε ποτέ με το μακιγιάζ μας. Ωστόσο, οι σύγχρονες μελέτες δείχνουν ότι η άσκηση, ο επαρκής ύπνος και η σωστή διατροφή είναι το τρίπτυχο του υγιούς δέρματος.

Παρακάτω θα δούμε ποιες τροφές πρέπει να βάλουμε στο διαιτολόγιό μας για να έχουμε όμορφο δέρμα, αλλά και με ποιον τρόπο αυτές επιδρούν στο μεγαλύτερο όργανο του σώματός μας.

  • Ρόδι. Οι ξεχωριστές αντιοξειδωτικές ιδιότητες του ροδιού μπορούν να μας χαρίσουν μακροζωία αλλά και να ενισχύσουν την ομορφιά μας. Έρευνες έχουν αποδείξει ότι η περιεκτικότητα του χυμού του σε αντιοξειδωτικά είναι τρεις φορές υψηλότερη από το πράσινο τσάι και το κόκκινο κρασί. Οι σπόροι του αναζωογονούν την επιδερμίδα και προστατεύουν από την πρόωρη γήρανση και την φθορά που φέρουν οι ηλιακές ακτίνες. Ακόμα έχουν την ικανότητα να καθαρίζουν την επιδερμίδα, να λειαίνουν τις ρυτίδες, να κάνουν απολέπιση και να ενυδατώνουν σε βάθος. Το ρόδι βοηθά πολύ και στην καταπολέμηση της ακμής.
  • Ακτινίδιo. Τα πορτοκάλια να φημίζονται για την περιεκτικότητά τους σε βιταμίνη C, αλλά το ακτινίδιο περιέχει διπλάσια ποσότητα. Η κατανάλωση ενός και μόνο ακτινιδίου, μπορεί να καλύψει τις ημερήσιες ανάγκες μας στην βιταμίνη αυτή. Η βιταμίνη C αποτελεί ισχυρό αντιοξειδωτικό, το οποίο βοηθά στην καταπολέμηση των ελευθέρων ριζών, καθώς επίσης και στην παραγωγή κολλαγόνου, για τη διατήρηση της υγείας του δέρματος. Επιπλέον, η βιταμίνη C που περιέχει το ακτινίδιο, βοηθάει στην καλύτερη απορρόφηση του σιδήρου. Τα ακτινίδια είναι επίσης εξαιρετική πηγή βιταμίνης Α, αλλά και βιταμίνης Ε, που είναι απαραίτητες για λαμπερή και υγιή επιδερμίδα, καθώς επιβραδύνουν την διαδικασία της γήρανσης και προστατεύουν τα κύτταρα από φθορές.
  • Θαλασσινά. Πολλά είδη ψαριών και οστρακοειδών μπορούν να κάνουν θαύματα στο δέρμα μας, ειδικά τα στρείδια και τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός αλλά και οι “ταπεινές” σαρδέλες. Τα κύρια θρεπτικά στοιχεία που κάνουν τα ψάρια τόσο ευεργετικά για την επιδερμίδα μας είναι ο ψευδάργυρος και ειδικά τα λιπαρά οξέα ωμέγα-3. Αυξάνοντας την λήψη των ωμέγα-3 μειώνεται ξηρότητα και η φλεγμονή. Η φλεγμονή προκαλεί γρηγορότερη γήρανση του δέρματος, και έρευνες έχουν δείξει ότι χαμηλή λήψη των ωμέγα-3 μπορεί να συνεισφέρουν σε φλεγμονικές δυσλειτουργίες όπως έκζεμα και ψωρίαση. Τα οξέα ωμέγα-3 βοηθούν επίσης να μείνουν καθαρές οι αρτηρίες της καρδιάς και έτσι βελτιώνουν το κυκλοφορικό. Η καλή κυκλοφορία του αίματος είναι κρίσιμη για την υγεία της επιδερμίδας. Ο ψευδάργυρος βοηθά στην καταπολέμηση της ακμής επειδή βοηθά στο μεταβολισμό της τεστοστερόνης, η οποία επηρεάζει την παραγωγή του σμήγματος, την κύρια αιτία της ακμής. Ο ψευδάργυρος επίσης βοηθάει στην παραγωγή νέων κυττάρων και την απολέπιση του νεκρού δέρματος, και έτσι δίνει στο δέρμα μας μια όμορφη λάμψη.
  • Σκόρδο. Το σκόρδο όχι μόνο σκοτώνει τα βακτήρια αλλά με τα ισχυρά αντιοξειδωτικά που περιέχει μπορεί να κάνει θαύματα για το δέρμα, διατηρώντας το σφικτό και νεανικό.
  • Μαύρη σοκολάτα. Δεν θα ήταν υπερβολικό να αποκαλέσουμε τη μαύρη σοκολάτα και το κακάο ως τις κατεξοχήν αντιγηραντικές τροφές αφού αποτελούν δύο από τις πλουσιότερες πηγές αντιοξειδωτικών και εξαιτίας αυτών, χαρίζουν στην επιδερμίδα μας την απαραίτητη λάμψη αλλά και προστασία από την υπεριώδη ακτινοβολία. Επίσης, εξαιτίας της υψηλής περιεκτικότητά τους σε φλαβονοειδή οφελούν στην ανανέωσή της επιδερμίδας μέσω της βελτίωσης της κυκλοφορίας του αίματος.
  • Καρύδια. Τα καρύδια είναι πλούσια σε βιταμίνη Ε, η οποία μας προσφέρει νεανικό και απαλό δέρμα. Συμβάλλει σημαντικά στην καταπολέμηση και επιβράδυνση της γήρανσης του δέρματος, προστατεύει το δέρμα από τις επιβλαβείς ελεύθερες ρίζες, προστατεύει το δέρμα από τη βλαβερή ηλιακή ακτινοβολία (UV) που επίσης προκαλεί ελεύθερες ρίζες. Βοηθάει στην συγκράτηση και στη διατήρηση της υγρασίας του δέρματος ανακουφίζοντας από προβλήματα ξηροδερμίας. Όταν η βιταμίνη Ε συνδυάζεται με σελήνιο ενισχύεται η αντιοξειδωτική της δράση. Τα αμύγδαλα, τα καρύδια και τα φιστίκια, εκτός των άλλων, περιέχουν και ωμέγα – 3 λιπαρά οξέα (ω-3) που επίσης πρόκειται για μεγάλη θρεπτική αξία. Σχεδόν οι περισσότεροι ξηροί καρποί έχουν ισχυρή αντιοξειδωτική δράση, όταν είναι ωμοί και ανάλατοι.
  • Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως το σπανάκι, το μπρόκολο, το μαρούλι και το λάχανο, είναι πλούσια σε φυλλικό οξύ, μία βιταμίνη του συμπλέγματος Β που συμμετέχει στη διαδικασία του πολλαπλα­σιασμού των κυττάρων, συμπεριλαμβανομένων και αυτών του δέρματος. Επίσης, θεωρείται σημαντικό για την αντιμετώπιση της τριχόπτωσης, καθώς και των εύθραυστων νυχιών.
  • Φρούτα κίτρινου και πορτοκαλί χρώματος. Το χρώμα τους υποδηλώνει μεγάλη περιεκτικότητα σε βιταμίνη Α, η οποία έχει δύο βασικές λειτουργίες στο δέρμα: την ανανέωση των κυττάρων και την προστασία από σημάδια ακμής. Δεν είναι τυχαίο ότι η βιταμίνη Α είναι γνωστή ως η βιταμίνη της ομορφιάς.

Διαβάστε ακόμα στο Oolala:

Πώς να φτιάξετε υγιεινά κοκτέιλ με λίγες θερμίδες!

Πώς να μειώσετε το λίπος σας χωρίς ειδική δίαιτα

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *