Menu & Search
ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΤΡΟΦΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΕΤΕ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ

ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΤΡΟΦΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΕΤΕ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ

Τι πρΕπει να τρΩτε μετΑ την προπΟνηση;

H σωστή διατροφή μετά την άσκηση είναι πολύ σημαντική και αποσκοπεί στην αναπλήρωση του γλυκογόνου που έχει καταναλωθεί κατά τη διάρκεια της προπόνησης, στη μείωση της διάσπασης της πρωτεΐνης και στην αύξηση της σύνθεσης  της πρωτεΐνης, ούτως ώστε να αναπληρώσετε τις αποθήκες ενέργειας, να αυξήσετε το μέγεθος ή/και την ποιότητα των μυών, να βελτιώσετε την απόδοση σας και να αποφύγετε τυχόν τραυματισμούς.

Επομένως η διατροφή μετά την γυμναστική πρέπει να περιλαμβάνει κυρίως πρωτεΐνη για να βοηθήσει στην πρωτεϊνική σύνθεση και υδατάνθρακες για να βοηθήσουν στην αντικατάσταση του μυϊκού γλυκογόνου και να ενισχύσουν το ρόλο της ινσουλίνης με τη μεταφορά θρεπτικών συστατικών στα κύτταρα.

Παρακάτω σας έχουμε μία λίστα με τροφές που πρέπει να καταναλώνετε 30 λεπτά μετά την άσκηση.

Νερό

Η ενυδάτωση πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την άσκηση είναι απαραίτητη για την μεγιστοποίηση της απόδοσης. Η εφίδρωση οδηγεί σε απώλεια μεγάλων ποσοτήτων νερού και ηλεκτρολυτών, όπως το νάτριο και αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αφυδάτωση και τη μείωση της αθλητικής απόδοσης. Είναι επίσης  συχνά η αιτία για την πρόκληση κόπωσης, πονοκεφάλων και μυϊκών κραμπών. Η πρόωρη κόπωση αποτελεί ένδειξη αφυδάτωσης, όμως το αίσθημα της δίψας δεν αποτελεί αξιόπιστο δείκτη για τις ανάγκες ενυδάτωσης του σώματος.

Νερό καρύδας

Γνωστό και ως το αθλητικό ποτό της μητέρας φύσης, το νερό καρύδας είναι το τέλειο ρόφημα για την ενυδάτωση του οργανισμού και την αναπλήρωση ηλεκτρολυτών και υδατανθράκων που χάνονται κατά τη διάρκεια της άσκησης. Είναι γεμάτο με κάλιο, μαγνήσιο, νάτριο και ασβέστιο, τα οποία όλα διαδραματίζουν πολύ σημαντικό ρόλο σε πολλές σωματικές λειτουργίες.

Μπανάνες

Οι μπανάνες είναι πλούσιες σε υδατάνθρακες και άλλες θρεπτικές ουσίες, ενώ σας εφοδιάζουν με το 10% των ημερήσιων αναγκών σε κάλιο.

Μαγειρεμένο κινόα 

Η μαγειρεμένη κινόα περιέχει 21% υδατάνθρακες, είναι πλούσια σε πολλά μέταλλα και φυτικές ενώσεις και είναι επίσης πολύ χορταστική δεδομένου ότι έχει σχετικά υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και πρωτεΐνες.

Βρώμη

Η βρώμη είναι μια σημαντική πηγή πολλών βιταμινών, μετάλλων και αντιοξειδωτικών. Ο καρπός της βρώμης περιέχει 66% υδατάνθρακες, και σχεδόν το 11% από αυτές είναι ίνα. Είναι ιδιαίτερα πλούσια σε  διαλυτές φυτικές ίνες που ονομάζονται β-γλυκάνες. H βρώμη είναι επίσης μια σχετικά καλή πηγή πρωτεΐνης, σε σχέση με άλλα δημητριακά.

Αυγά
Ένα βραστό αυγό δίνει περίπου έξι γραμμάρια πρωτεΐνης και είναι ένα εξαιρετικά εύκολο και απλό σνακ μετά την άσκηση.

Πρωτεΐνη ορού γάλακτος

Η πρωτεΐνη ορού γάλακτος (whey protein) περιέχει πρωτεΐνες, λίπη, υδατάνθρακες, βιταμίνες και μέταλλα. Λόγω της μεγάλης περιεκτικότητας της σε αμινοξέα και της ικανότητάς της να απορροφάται γρήγορα από τον οργανισμό είναι το κατάλληλο συμπλήρωμα για την αναδόμηση των μυών. Έχει αποδειχθεί ότι προάγει τη σύνθεση μυϊκής πρωτεΐνης, υποστηρίζει την καύση λίπους, βελτιώνει την ευαισθησία στην ινσουλίνη και καταστέλλει την όρεξη.

0 Comments