Περισσότερος ύπνος… λιγότερες λιγούρες;

By  |  0 Comments

Αν προσπαθείτε να καταπολεμήσετε τις λιγούρες, λίγη παραπάνω ώρα στο κρεβάτι μπορεί να κάνει τη διαφορά. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Σικάγο η έλλειψη ύπνου αυξάνει τις λιγούρες κυρίως για μπισκότα και ψωμί κατά 45%. Δείτε τους τρεις λόγους για τους οποίους περισσότερος ύπνος σημαίνει λιγότερες λιγούρες:

Βοηθάει στον έλεγχο της όρεξης

Ο ύπνος βοηθάει στη ρύθμιση και ισορροπία των ορμονών. Μερικά βράδια χωρίς ύπνο ανεβάζουν τα επίπεδα γκρελίνης στο οργανισμό. Η γκρελίνη, γνωστή και ως η “ορμόνη της πείνας” ή “της όρεξης” είναι εκείνη η ορμόνη που ενεργοποιεί την όρεξη.

Βοηθάει στο σήμα κορεσμού

Οι ορμόνες επηρεάζουν την όρεξή μας. Ορίζουν πότε αισθανόμαστε πείνα και πότε κορεσμό. Μερικά βράδια χωρίς ύπνο μπορούν να ρίξουν τα επίπεδα της λεπτίνης, της ορμόνης που δίνει το αίσθημα του κορεσμού. Με άλλα λόγια η έλλειψη ύπνου μπορεί να δυσκολέψει την κρίση μας για το χρονικό σημείο στο οποίο αισθανόμαστε χορτασμένες, με αποτέλεσμα τελικώς να φάμε περισσότερο από όσο χρειαζόμαστε.

Βοηθάει στην κρίση

Δεν μας προκαλεί και ιδιαίτερη εντύπωση το γεγονός πως η έλλειψη ύπνου μπορεί να αποδυναμώσει την μνήμη μας ή το αίσθημα κούρασης, αυξάνοντας την πιθανότητα ατυχήματος και μειώνοντας την σεξουαλική μας διάθεση. Επιπλέον όμως θολώνει την κρίση μας να κάνουμε υγιεινές επιλογές. Όταν είμαστε κουρασμένες, είναι πιο πιθανό όταν πεινάμε απλά να φάμε οτιδήποτε μπορούμε εύκολα να βρούμε (junk food) παρά να φτιάξουμε ή να επιλέξουμε κάτι πιο υγιεινό.

Για αυτό μην παραμελείτε τον ύπνο σας. Είναι απαραίτητος ακόμα και για την σιλουέτα σας. Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα για να πετύχετε τον τέλειο ύπνο:

  • Πηγαίνετε στο κρεβάτι κάθε βράδυ 10 με 15 λεπτά νωρίτερα μέχρι να φτάσετε τις απαραίτητες 7 με 8 ώρες ύπνου. Όχι μόνο θα έχετε περισσότερη ενέργεια κατά τη διάρκεια της μέρας, αλλά και λιγότερες λιγούρες.
  • Φάτε το τελευταίο γεύμα τουλάχιστον δύο ώρες πριν ξαπλώσετε. Θα κάνετε καλύτερο ύπνο από το αν ξαπλώνατε με γεμάτο στομάχι και θα γλιτώσετε και από πολλές παρασπονδίες.
  • Αποκτήστε ένα “τελετουργικό” που θα σας βάζει κάθε βράδυ στη διαδικασία της χαλάρωσης και του ύπνου. Κάντε ένα ζεστό μπάνιο και πιείτε ένα ζεστό αφέψημα (π.χ. χαμομήλι ή βαλεριάνα) ή γάλα.
  • Απομακρύνετε από το κρεβάτι σας τις ηλεκτρονικές συσκευές. Το φωτάκι που έχουν μερικές συσκευές εύκολα μπορεί να σας δημιουργήσει ασυνείδητα εκνευρισμό και να εμποδίσει τον ύπνο σας.

Νομικός, δημοσιογράφος, yogi και αθεράπευτα ονειροπόλα. Έχει πάρει δύο πτυχία έτσι, για να κάνει το κέφι της. Μήπως να πάει και για το τρίτο; Αγαπά τη γυμναστική, τη σάλσα, τα ταξίδια, τα βιβλία και το πράσινο τσάι. Στον ελεύθερό της χρόνο διαβάζει. Όταν δεν διαβάζει, γυμνάζεται κι όταν δεν γυμνάζεται… χορεύει. Βασικά, κυρίως χορεύει.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *