Πώς να ξεπεράσετε τη χειμωνιάτικη κατάθλιψη

By  |  0 Comments

Τα κρύα έχουν πιάσει για τα καλά και εμείς σιγά σιγά αποσυρόμαστε στο ζεστό φρούριο του σπιτιού μας το οποίο εγκαταλείπουμε μόνο για τα απαραίτητα: δουλειά και φαγητό. Η κρυψώνα μας προφέρει παρηγοριά, ασφάλεια και προστασία τις κρύες νύχτες του χειμώνα, αλλά πολλές φορές αυτή η απομόνωση οδηγεί στη μελαγχολία ή και στην κατάθλιψη. Μην μπείτε φέτος  στον πειρασμό να κρυφτείτε κάτω από τα σκεπάσματα για όλο το χειμώνα μακριά από όλους και από όλα (αν και ακούγεται δελεαστικό, είναι η αλήθεια). Δείτε πώς θα βρείτε την ισορροπία που θα σας βοηθήσει να απολαύσετε τον χειμώνα τόσο στο φρούριο σας όσο και εκτός.

Βρείτε ένα μάθημα/σεμινάριο κλπ: Πάρτε φέτος την απόφαση να ξεκινήσετε εκείνα τα μαθήματα κιθάρας που πάντα θέλατε ή πλεξίματος ή φωνητικής ή ό,τι άλλο πάντα θέλατε, σκεφτόσασταν, είχατε στο μυαλό σας αλλά για τον χι ψι λόγο δεν το τολμούσατε. Αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή αν το κάνετε. Θα γνωρίσετε καινούριους ανθρώπους, θα κοινωνικοποιηθείτε και θα αποκτήσετε ένα καινούριο χόμπι. Μάθε τέχνη κι άστηνε…

Κάντε εθελοντισμό: Από “το χαμόγελο του παιδιού” μέχρι την “actionaid” και την “praksis”, βρείτε τον εθελοντικό οργανισμό που σας ταιριάζει και περάστε τον ελεύθερό σας χρόνο προσφέροντας την εργασία σας. Σίγουρα δεν θα το μετανιώσετε και θα αισθάνεστε πιο όμορφα με τον εαυτό σας.

Γυμναστείτε: Είτε στο γυμναστήριο είτε στο σπίτι η γυμναστική αποτελεί τον καλύτερο τρόπο να αισθανθείτε όμορφα με το σώμα σας, ειδικά τώρα το χειμώνα που η ακινησία εισβάλλει στη ζωή μας και μας αδρανοποιεί. Το καλοκαίρι θα πάμε θάλασσα, θα παίξουμε ρακέτες, θα τρέξουμε. Το χειμώνα; Θα καθόμαστε στον καναπέ με ζεστή σοκολάτα βλέποντας τηλεόραση; Εντάξει το χρειαζόμαστε και αυτό, όπως χρειαζόμαστε όμως και λίγη κίνηση. Δε χρειάζεται να γραφτείτε γυμναστήριο. Πηγαίνετε στο κοντινό σας στάδιο και τρέξτε. Βάλτε στόχο για αρχή να βγάλετε 2 γύρους και σιγά σιγά προκαλέστε τον εαυτό σας για να αυξήσετε την αντοχή σας. Βρείτε τη γυμναστική που σας ταιριάζει, ψάξτε για βίντεο και ξεκινήστε.

Υιοθετήστε ένα ζώο: Δε χρειάζεται να είναι γάτα ή σκύλος. Ένα ινδικό χοιρίδιο ή ένα χάμστερ φροντίζονται πιο εύκολα και μπορούν να κάνουν τη διαφορά.

Περπατήστε: Υπάρχουν πολλά μέρη στην πόλη σας τα οποία δεν έχετε ανακαλύψει. Την επόμενη Κυριακή λοιπόν ή το απόγευμα μετά τη δουλειά μην αποσυρθείτε αμέσως στο σπίτι σας. Πάρτε τη φίλη σας και περπατήστε στην πόλη σας, ανακαλύψτε καινούρια μπαρ, μπείτε σε μουσεία, φάτε σε έθνικ εστιατόρια. Σίγουρα υπάρχει ένα ανεξερεύνητο από εσάς μέρος. Ήρθε η ώρα να διευρύνεται τον κύκλο των διαδρομών σας.

Ταξιδέψτε: Οργανώστε μικρές (ή και μεγάλες) αποδράσεις στην εξοχή ή και στο εξωτερικό μόνες ή με παρέα. Αυτή η μικρή έκρηξη καινούριου και ξεγνοιασιάς θα σας δώσει το απαραίτητο boost για να καταπολεμήστε τη χειμωνιάτικη μελαγχολία.

Νομικός, δημοσιογράφος, yogi και αθεράπευτα ονειροπόλα. Έχει πάρει δύο πτυχία έτσι, για να κάνει το κέφι της. Μήπως να πάει και για το τρίτο; Αγαπά τη γυμναστική, τη σάλσα, τα ταξίδια, τα βιβλία και το πράσινο τσάι. Στον ελεύθερό της χρόνο διαβάζει. Όταν δεν διαβάζει, γυμνάζεται κι όταν δεν γυμνάζεται… χορεύει. Βασικά, κυρίως χορεύει.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *