Πώς το χρώμα των τροφών μπορεί να επηρεάσει την υγεία σας

By  |  0 Comments

Τo φυσικό χρώμα των φρούτων και των λαχανικών είναι ένδειξη για την περιεκτικότητά τους σε ορισμένες φυτοχημικές και θρεπτικές ουσίες. Αυτές οι φυτοχημικές ουσίες έχουν πολλές ευεργετικές ιδιότητες οι οποίες συντελούν στην καλή υγεία και στην γενική ευεξία του ανθρώπου.

ΚΟΚΚΙΝΑ

Τα κόκκινα και ροζ φρούτα και λαχανικά έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε λυκοπένιο, μια φυσική χρωστική ουσία η οποία πιστεύεται ότι μπορεί να προστατεύσει με φυσικό τρόπο από το καρκίνο. Το λυκοπένιο είναι ένα από τα ισχυρότερα αντιοξειδωτικά με ισχυρή αντικαρκινική δράση, εξουδετερώνει τις ελεύθερες ρίζες του οξυγόνου που παράγονται από το φυσιολογικό μεταβολισμό των κυττάρων  οι ελεύθερες ρίζες του οξυγόνου μπορούν να οδηγήσουν σε αλλοιώσεις το DNA που με τη σειρά τους οδηγούν στον καρκίνο.

  • Ροζ γκρέιπφρουτ
  • Καρπούζι
  • Ντομάτες
  • Κεράσια

ΑΝΟΙΧΤΑ ΠΡΑΣΙΝΑ

Τα ανοιχτά πράσινα λαχανικά όπως τo κολοκύθι, οι λαχανίδες και τα μπιζέλια έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, δύο θρεπτικά συστατικά που προστατεύουν τα μάτια.

ΣΚΟΥΡΑ ΠΡΑΣΙΝΑ

Τα σταυρανθή λαχανικά περιέχουν ινδόλη και ισοθειοκυανική, ενώσεις που μπλοκάρουν καρκινογόνες ουσίες προκαλώντας τον οργανισμό να παράγει ένζυμα που απαιτούνται για να αποτοξινώσει και να εξαλείψει τις ελεύθερες ρίζες στο αίμα.

  • Μπρόκολο
  • Λαχανάκια Βρυξελλών
  • Λάχανο

ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ

Η β-καροτίνη, η πορτοκαλί χρωστική ουσία που είναι υπεύθυνη για το πορτοκαλί χρώμα πολλών φρούτων και λαχανικών, διαθέτει ξεχωριστές αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Η β-καροτίνη αποτελεί ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που αποτρέπει την καταστροφική δράση των ελευθέρων ριζών, προστατεύοντας έτσι τα κύτταρα και την ακεραιότητά τους. Το βήτα-καροτένιο έχει σπουδαίες αντιγηραντικές ιδιότητες, λόγω του ότι μπορεί να μετατρέπεται σε βιταμίνη A μέσα στο σώμα μας και να ενισχύει την παραγωγή της. Επίσης, ενισχύουν το ανοσοποιητικό σας σύστημα, ενώ η συχνή κατανάλωση καρότων μπορούν να ενισχύσουν την υγεία των ματιών σας.

  • Γλυκοπατάτες
  • Καρότα
  • Παπάγια
  • Πορτοκάλια

ΒΑΘΥ ΜΠΛΕ ΚΑΙ ΜΟΒ

Τα μπλε τρόφιμα περιέχουν ανθοκυανίνες και προανθοκυανιδίνες. Αυτά τα αντιοξειδωτικά είναι βασικοί συντελεστές για την λειτουργία του εγκεφάλου και την υγεία της καρδιάς.

  • Μύρτιλα
  • Σμέουρα
  • Ραπανάκια
  • Τεύτλα

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *