Τα τοπ 8 φαγητά για δυνατά μαλλιά και νύχια

By  |  0 Comments

Όσο σκληρυντικό και να βάζετε τα νύχια σας ξεφτίζουν και σπάνε; Ή μήπως όσο και να περιποιείστε τα μαλλιά σας, φαίνονται θαμπά και αδύναμα; Η περιποίηση των μαλλιών και των νυχιών μας δεν γίνεται μόνο εξωτερικά. Όσες μάσκες και κοντίσιονερ κι αν βάζουμε και όσα σκληρυντικά κι αν περνάμε στα νύχια μας, δεν θα δούμε καμία αλλαγή αν δεν αρχίσουμε να τρεφόμαστε σωστά και δεν επικεντρωθούμε στα φαγητά εκείνα που μπορούν να μας δώσουν το boost που χρειαζόμαστε.

Πρωτεΐνη

Τα μαλλιά μας χρειάζονται πρωτεΐνη για να παράγουν κερατίνη. Όσο δεν λαμβάνουν αρκετή ποσότητα πρωτεΐνης μπαίνουν σε “φάση αδράνειας” η οποία συνοδεύεται από σημαντική τριχόπτωση. Επιπλέον η πρωτεΐνη βοηθά στον έλεγχο της όρεξης, καθώς μας κρατάει χορτάτες περισσότερο και ο οργανισμός μας καίει περισσότερες θερμίδες κατά τη διάρκεια της πέψης. Με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια. Προσθέστε 1 κ.σ. σκόνης πρωτεΐνης στο πρωινό σας smoothie.

Κόκκινο κρέας

Μια ζουμερή μοσχαρίσια μπριζόλα δεν είναι μόνο νόστιμη και πλούσια σε πρωτεΐνη, αλλά σας προσφέρει ακόμα ένα θρεπτικό συστατικό απαραίτητο για την υγεία των μαλλιών και των νυχιών σας: σίδηρο! Οι άνθρωποι με έλλειψη σιδήρου έχουν λεπτά και αδύναμα μαλλιά. Αυτό δε σημαίνει πως πρέπει να τρώτε κάθε μέρα κόκκινο κρέας. Μια φορά την εβδομάδα αρκεί.

Μύρτιλλα

Τα τελευταία χρόνια τα μύρτιλλα έχουν αναδειχθεί σε σούπερ φρούτο και όχι άδικα. “Τα αντιοξειδωτικά βοηθούν να προστατευθούν τα κύτταρα του οργανισμού μας από τις ελεύθερες ρίζες” λέει η Erin Palinski, συγγραφέας του βιβλίου “Belly Fat Diet For Dummies”. Η ζημιά που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες αυξάνει τις ορμόνες του στρες που επηρεάζουν όλα τα κύτταρα του οργανισμού, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων των μαλλιών και των νυχιών μας. Τα μύρτιλλα αποτελούν ένα από τα φρούτα με το μεγαλύτερο ποσοστό αντιοξειδωτικών. Προσπαθήστε να τα εντάξετε στη διατροφή σας.

Αμύγδαλα

Τα αμύγδαλα δεν είναι μόνο πλούσια σε πρωτεΐνη αλλά και μαγνήσιο, το οποίο βοηθά στη διατήρηση της υγείας των νυχιών και των μαλλιών μας. Το μαγνήσιο δρα εναντίον του άγχους και το άγχος αποτελεί βασική αιτία τριχόπτωσης. Πλούσια σε μαγνήσιο είναι επίσης τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, αλλά και το κακάο.

Μπύρα

Η μπύρα αποτελεί μία από τις πιο πλούσιες πηγές πυριτίου στη διατροφή μας, σύμφωνα με έρευνα του περιοδικού της Επιστήμης του φαγητού και της γεωργίας. Το πυρίτιο είναι απαραίτητο για τον σχηματισμό κολλαγόνου, ενώ αυξάνει την κυκλοφορία του αίματος στο κεφάλι, πράγμα ιδιαίτερο θετικό για τα μαλλιά. Αυτό εξηγεί γιατί ένα συμπλήρωμα με 10mg πυριτίου τη μέρα έχει αποδειχθεί πως μειώνει την τριχόπτωση και το σπάσιμο των νυχιών μετά από 20 εβδομάδες. Ένα ποτήρι μπύρα περιέχει τα απαραίτητα 10mg πυριτίου. Δε χρειάζεται να υπερβείτε το ένα ποτήρι τη μέρα αν είστε γυναίκα και τα δύο αν είστε άντρας.

Μύδια

Ο ψευδάργυρος είναι απαραίτητος στον οργανισμός μας για πολλές βιολογικές εργασίες, ανάμεσα στις οποίες είναι και η δημιουργία των πρωτεϊνών όπως εκείνων στα μαλλιά και τα νύχια μας. Τα μύδια έχουν 24 γραμμάρια ψευδαργύρου ανά μερίδα, πολύ περισσότερα από κάθε άλλο φαγητό. Αξίζει να να εντάξετε στη διατροφή σας.

Γάλα

Έρευνες έχουν συνδέσει την τριχόπτωση με τη βιταμίνη D. Συγκεκριμένα γυναίκες με τριχόπτωση φαίνεται να έχουν έλλειψη βιταμίνης D. Το ασβέστιο αποτελεί επίσης στοιχείο-κλειδί για υγιή μαλλιά και νύχια και η βιταμίνη D είναι απαραίτητη για τη σωστή απορρόφησή του. Συνεπώς το γάλα αποτελεί την καλύτερη επιλογή.

Αβγά

Τα αβγά αποτελούν πολύ καλή πηγή πρωτεΐνης, βιταμίνης D αλλά και βιοτίνης.  Η βιοτίνη, βιταμίνη του συμπλέγματος B, παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της κερατίνης και αυτό εξηγεί γιατί οι άνθρωποι με έλλειψη βιοτίνης έχουν αδύναμα μαλλιά και νύχια. Βράστε λοιπόν ένα αβγουλάκι μαζί με το πρωινό σας.

Νομικός, δημοσιογράφος, yogi και αθεράπευτα ονειροπόλα. Έχει πάρει δύο πτυχία έτσι, για να κάνει το κέφι της. Μήπως να πάει και για το τρίτο; Αγαπά τη γυμναστική, τη σάλσα, τα ταξίδια, τα βιβλία και το πράσινο τσάι. Στον ελεύθερό της χρόνο διαβάζει. Όταν δεν διαβάζει, γυμνάζεται κι όταν δεν γυμνάζεται… χορεύει. Βασικά, κυρίως χορεύει.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *