Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το Pilates

By  |  0 Comments

Σε 10 μαθήματα θα νιώσεις την διαφορά, σε 20 μαθήματα θα δεις την διαφορά και σε 30 μαθήματα θα έχεις ένα καινούριο σώμα. – Joseph Pilates

 

 

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ PILATES

Ο Pilates ξεκίνησε να δημιουργεί το σύστημα του στη Γερμανία στις αρχές της δεκαετίας του 1900. Ως παιδί υπέφερε από άσθμα και ραχιτισμό, για αυτό η διαμόρφωση της μεθόδου του υποκινήθηκε από την επιθυμία του να δυναμώσει το ασθενικό και καχεκτικό του σώμα. Ονόμασε την μέθοδό του “τέχνη του ελέγχου” για να δείξει ότι το μυαλό χρησιμοποιείτε για να καθοδηγεί και να επιβάλλεται στους μυς. Κατά τον Α’ Παγκόσμιο πόλεμο φυλακίστηκε και δίδαξε τη μέθοδό του στους συγκρατούμενούς του διατηρώντας τους υγιείς κατά τη διάρκεια θανατηφόρας γρίπης. Τα τελευταία χρόνια του πολέμου ο Pilates υπηρέτησε ως νοσοκόμος σε στρατιωτικό νοσοκομείο της νήσου Μαν, όπου ξεκίνησε να δουλεύει με ανάπηρους ασθενείς. Δημιούργησε ένα σύστημα με ελατήρια στα κρεβάτια του νοσοκομείου για να υποστηρίζει τα ασθενικά μέλη των ασθενών, ενώ τους έκανε φυσιοθεραπεία. Ο ίδιος καθώς και οι γιατροί, διαπίστωσαν την ταχύτερη ανάρρωση των ασθενών. Οι ασκήσεις με τα ελατήρια έγιναν οι βάσεις για τα όργανα που θα σχεδίαζε αργότερα και θα χρησιμοποιούνταν σε συνδυασμό με τις ασκήσεις εδάφους.

Η μέθοδος Pilates απευθύνεται σε όλους, αφού είναι ήπια και ασφαλής. Επίσης απευθύνεται και σε ειδικές ομάδες ανθρώπων (υπερήλικες, εγκύους, παιδιά) αφού οι ασκήσεις προσαρμόζονται ανάλογα με το επίπεδο του καθένα. Συστήνεται ανεπιφύλακτα σε άτομα που διανύουν μετεγχειρητική περίοδο, έχουν υποστεί μυοσκελετικούς τραυματισμούς, άτομα με οστεοπόρωση, πόνους στον αυχένα, τη μέση ή τα γόνατα καθώς και σε γυναίκες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και της λοχίας. Στη μέθοδο Pilates δεν υπάρχει άσκηση που να προκαλέσει πόνο. Ο ασκούμενος μαθαίνει να ακούει το σώμα του, να έχει σωστή στάση, να το κινεί και να το γυμνάζει με τέτοιο τρόπο ώστε να το δυναμώνει και παράλληλα να το προστατεύει από τραυματισμούς, αφού γυμνάζεται με ακρίβεια έλεγχο και συγκέντρωση.

Οφέλη του Pilates:

  • Αύξηση της κοιλιακής δύναμης
  • Βελτίωση της αναπνοής και της κυκλοφορίας του αίματος
  • Σωστή στάση και ενδυνάμωση των μυών του κορμού
  • Βελτίωση ευλυγισίας και ισορροπίας
  • Ομοιόμορφη μυϊκή ανάπτυξη σε όλο το σώμα
  • Συντονισμός σώματος και πνεύματος
  • Οστική πυκνότητα και υγιείς αρθρώσεις

Διαβάστε ακόμα στο Oolala:

Μυστικά για τέλειους κοιλιακούς

Πώς να μειώσετε το λίπος σας χωρίς ειδική δίαιτα

Ανεβείτε τις σκάλες!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *