14 στυλ γιόγκα για να διαλέξετε αυτό που σας ταιριάζει

By  |  0 Comments

Η λέξη γιόγκα σημαίνει ζεύξη ή ένωση. Σχετίζεται με την αγγλική λέξη yoke που σημαίνει ζυγός. Η γιόγκα είναι η ένωση σώματος, νου και πνεύματος. 

Η γιόγκα αποτελεί έναν εξαιρετικό τρόπο για να βελτιώσετε την ευλυγισία, την ισορροπία και την αντοχή σας, να μειώσετε το άγχος και να αφυπνίσετε την πνευματικότητα σας!

Είτε είστε αρχάριος και θέλετε να δοκιμάσετε γιόγκα για πρώτη φορά είτε απλά ψάχνετε να δοκιμάσετε ένα διαφορετικό στυλ από το συνηθισμένο σας, από τη Hatha μέχρι την Vinyasa εδώ είναι ένας απλός οδηγός με δεκατέσσερα στυλ γιόγκα για να διαλέξετε αυτό που σας ταιριάζει!

  1. Hatha. Η Ηatha Υoga επικεντρώνεται κυρίως σε 2 από τα 8 μονοπάτια, την αναπνοή και τη στάση του σώματος. Ένα μάθημα Ηatha Υoga αποτελείται από μια σειρά σωματικών στάσεων και ασκήσεων αναπνοής.
  2. Anusara. Η Anusara είναι hatha yoga και δίνει έμφαση στη σωστή ευθυγράμμιση του σώματος. Προάγει το ομαδικό πνεύμα και ακολουθεί τις βασικές αρχές της ευθυγράμμισης.
  3. Ashtanga. Αυτή η μέθοδος της γιόγκα περιλαμβάνει το συγχρονισμό της αναπνοής με μια συγκεκριμένη προοδευτική σειρά από στάσεις, μια διαδικασία που παράγει έντονη εσωτερική θερμότητα, ένα είδος εσωτερικού καθαρισμού και αρκετό ιδρώτα που αποτοξινώνει τους μυς και τα όργανα.
  4. Bikram. H Bikram γνωστή ως hot yoga γίνεται σε ένα δωμάτιο που θερμαίνεται γύρω στους 35–42 °C  και αποτελείται από μία συγκεκριμένη προοδευτική σειρά από 26 στάσεις, συμπεριλαμβανομένων δύο ασκήσεων αναπνοής.
  5. Acro Yoga. Η Acro Yoga είναι μια τεχνική που αναμειγνύει τη σοφία της Yoga, τη δυναμική ισχύ των ακροβατικών και τη φροντίδα των θεραπευτικών τεχνών.
  6. Iyengar. Η Iyengar Υoga επικεντρώνεται σε τρία κυρίως σημεία. Καταρχάς στη σωστή ευθυγράμμιση, που επιτρέπει στο σώμα να αναπτυχθεί με αρμονικό και ορθό, ανατομικά, τρόπο, ώστε ο μαθητής να αποφεύγει πόνο και τραυματισμούς, όταν εκτελεί σωστά τις ασκήσεις. Επίσης γίνεται χρήση βοηθημάτων, τα οποία υποστηρίζουν το σώμα, ώστε να πάρει τη σωστή στάση, που είναι  μπλοκ, καρέκλες, κουβέρτες, ιμάντες κ.ά.
  7. Jivamukti. H Jivamukti Υoga είναι ο συνδυασμός έντονης σωματικής άσκησης και εσωτερικής αναζήτησης. Περιλαμβάνει επίσης μουσική, ψαλμωδία, φιλοσοφία και διαλογισμό.
  8. Kundalini. Αυτό το στυλ της γιόγκα είναι ένα μείγμα μεταξύ από Bikram και Jivamukti. Στόχος της Kundalini Yoga είναι να αυξήσει την επίγνωση και να ενδυναμώσει το νευρικό μας σύστημα. Η πρακτική αυτή ενεργοποιεί την εσωτερική μας ενέργεια (Kundalini) και ενισχύει την πνευματική εμπειρία.
  9. Kripalu. Ακριβώς όπως η Jivamukti, η Kripalu είναι μια εξαιρετικά πνευματική μορφή γιόγκα. Δίνει έμφαση στον διαλογισμό και τον έλεγχο της αναπνοής σας. Όπως και οι περισσότερες μορφές της Hatha yoga είναι αρκετά ήπια και απλή.
  10. Restorative. Όπως υποδηλώνει το όνομα, αυτό το στυλ γιόγκα αφορά την αποκατάσταση της σωματικής και ψυχικής σας ευεξίας. Είναι παρόμοια με τη Yin γιόγκα, καθώς μια τυπική ακολουθία συνήθως περιλαμβάνει μόνο πέντε ή έξι στάσεις που κρατούνται για πέντε λεπτά ή περισσότερο. Είναι ιδανική για όσους θέλουν να ανακουφιστούν από το στρες και το άγχος.
  11. Prenatal. Η Prenatal είναι η γιόγκα που αφορά αποκλειστικά έγκυες γυναίκες. Συνήθως συνδυάζει ήπιες στάσεις από την Hatha και την Restorative Yoga που είναι ασφαλείς για την εγκυμοσύνη. Είναι κατάλληλη για γυναίκες σε όλα τα στάδια της εγκυμοσύνης τους, από τη σύλληψη μέχρι τις 40 εβδομάδες.
  12. Sivananda. Αυτή είναι μια εξαιρετικά παραδοσιακή μορφή της Hatha yoga. Ένα τυπικό μάθημα διαρκεί 90 λεπτά και αρχίζει και τελειώνει με προσευχές ή μάντρα. Υπάρχουν συνήθως 12 βασικές στάσεις και αρκετές αναπνευστικές ασκήσεις. Σας βοηθάει να αυξήσετε τη δύναμη και την ευλυγισία σας, ενώ παράλληλα χαλαρώνετε.
  13. Vinyasa. Vinyasa σημαίνει “σειρά ασκήσεων σε λογική ακολουθία”. Η vinyasa είναι μια σειρά από στάσεις-πόζες που προχωρούν παράλληλα με την εισπνοή και την εκπνοή. Οι κινήσεις ρέουν ομαλά σε λογική διαδοχή συγχρονισμένα με την αναπνοή και με ελάχιστες ενδιάμεσες παύσεις για ξεκούραση στο κυρίως-δυναμικό μέρος. Κάθε μάθημα Vinyasa είναι διαφορετικό από το προηγούμενο με διαφορετικές κάθε φορά προκλήσεις, καθώς υπάγεται στον ελεύθερο σχεδιασμό του δασκάλου, ανάλογα με τη δημιουργική του έκφραση και το προσωπικό του στυλ. Η δόμηση του μαθήματος ακολουθεί τη λογική της ποικιλίας με βάση μια κεντρική πόζα.
  14.  Yin. Στις πρακτικές της Yin Yoga δίνεται έμφαση στη διατήρηση των asana (στάση σώματος) για αρκετή ώρα με συνοδεία ήχων και mantras οδηγώντας το σώμα και τον νου σε βαθιά χαλάρωση.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *