7 σημάδια ότι δεν πίνετε αρκετό νερό

By  |  0 Comments

Γνωρίζουμε όλοι πόσο σημαντικό είναι να πίνουμε άφθονο νερό.Όχι μόνο είναι το πιο σημαντικό πράγμα για την επιβίωση μας (μπορούμε να ζήσουμε τρεις εβδομάδες χωρίς φαγητό αλλά μόνο τρεις ημέρες χωρίς νερό), αλλά  είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία μας και μπορεί να προσφέρει πολλά θετικά οφέλη για την ευημερία μας. Συμβάλλει στη ζωή και την αναπαραγωγή των κυττάρων, στην αποβολή των βλαβερών και άχρηστων ουσιών από το σώμα, διασφαλίζει την καλή λειτουργία των νεφρών, εξασφαλίζει την ενυδάτωση του οργανισμού, βοηθά στη λειτουργία του πεπτικού συστήματος, διατηρεί το δέρμα λαμπερό και υγιές.

Οι ανάγκες ενός ενηλίκου σε υγρά είναι περίπου 2,5-3 λίτρα την ημέρα, οι οποίες καλύπτονται μέσω της λήψης υγρών (κυρίως από νερό, χυμούς, ροφήματα, γάλα, σούπες), αλλά και από τρόφιμα που περιέχουν νερό, όπως τα φρούτα και τα λαχανικά.

Ευτυχώς, το σώμα σας έχει πολλούς έξυπνους τρόπους για να σας προειδοποιήσει ότι δεν πίνετε αρκετό νερό…

1.Έχετε μυϊκές κράμπες

Η αφυδάτωση πολλές φορές είναι δυνατό να εκδηλωθεί με κράμπες και μυϊκούς σπασμούς. Μέχρι και οι αλλαγές σε νάτριο και κάλιο μέσω της απώλειας του ιδρώτα, μπορεί να συμβάλουν στις κράμπες. Επιπλέον η σωστή ενυδάτωση του οργανισμού βοηθάει ακόμη και στην αντιμετώπιση των μυικών σπασμών κατά της διάρκειας της περιόδου.

2. Τα ούρα σας είναι σκούρα

Τα ούρα σας θα πρέπει να έχουν ένα ανοιχτό κίτρινο χρώμα ή να είναι διαφανή. Αν έχουν σκούρο κίτρινο χρώμα, είναι σημάδι ότι δεν έχετε καταναλώσει αρκετό νερό.

3. Είστε ευερέθιστη

Ακόμα και η ήπια αφυδάτωση έχει αποδειχθεί ότι προκαλεί μεταβολές της διάθεσης και ευερεθιστότητα – ιδιαίτερα στις νέες γυναίκες! Ενώ οι επιστήμονες δεν είναι σίγουροι γιατί η αφυδάτωση προκαλεί κακή διάθεση στις γυναίκες και όχι στους άντρες, πιστεύουν ότι μπορεί να είναι κάποιο εσωτερικό «καμπανάκι» που μας υπενθυμίζει ότι χρειαζόμαστε να πίνουμε περισσότερο νερό μέσα στη μέρα.

4. Δεν μπορείτε να συγκεντρωθείτε

Δεδομένου ότι καθημερινά αποβάλλεται νερό από τον οργανισμό μέσω φυσιολογικών διαδικασιών, όπως μέσω της λειτουργίας των νεφρών και του εντέρου, της εφίδρωσης και της αναπνοής, πρέπει να αναπληρώνετε αυτές τις απώλειες προκειμένου να αποφύγετε την αφυδάτωση. Ακόμα και μία ήπια αφυδάτωση μπορεί να επηρεάσει βασικές γνωστικές λειτουργίες, όπως την αντίληψη, τη μνήμη, τη γλώσσα, τη σκέψη και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων.

5. Έχετε πονοκέφαλο

Λαμβάνοντας υπόψη ο εγκέφαλός μας αποτελείται κατά 80% από νερό, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι υποφέρουμε από πονοκεφάλους όταν δεν πίνουμε αρκετό νερό. Η τακτική κατανάλωση νερού μπορεί να μειώσει τους πονοκεφάλους αλλά και να βελτιώσει την ποιότητα ζωής των ατόμων που υποφέρουν τακτικά από αυτούς.

6. Το δέρμα σας είναι ξηρό

Το δέρμα σας είναι ακριβώς όπως οποιοδήποτε άλλο όργανο, οπότε φυσικά πρέπει να παραμείνει ενυδατωμένο. Το ξηρό δέρμα είναι ένα από τα πρώτα σημάδια πλήρους αφυδάτωσης, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε πολύ μεγαλύτερα προβλήματα. Για λαμπερό, υγιές δέρμα πρέπει να ενυδατώνετε το σώμα σας, μέσα και έξω.

7. Δυσκοιλιότητα

Η υδάτωση του οργανισμού παίζει σημαντικό ρόλο στη δυσκοιλιότητα. Η ελαττωμένη ενυδάτωση του οργανισμού ή ακόμη η αφυδάτωση είναι αιτίες δυσκοιλιότητας. Για την πρόληψη και αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας είναι σημαντικό να πίνετε άφθονο νερό και άλλα υγρά  όπως χυμούς φρούτων ή λαχανικών και ελαφριές σούπες.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *