9 απλά βήματα για να είστε ευτυχισμένοι

By  |  0 Comments

Υπάρχουν κάποια απλά καθημερινά πράγματα που μπορούμε όλοι να κάνουμε για να είμαστε πιο ευτυχισμένοι άνθρωποι. Παρακάτω σας παραθέτουμε εννέα απλές συμβουλές για να τις εφαρμόσετε στη δική σας ζωή!

  1. Βρείτε κάθε μέρα ακόμα και τις άσχημες μέρες κάτι για το οποίο είστε ευγνώμονες. Η ευτυχία πραγματικά βρίσκεται στα μικρά πράγματα. Περισσότερες από 11.000 διαφορετικές έρευνες  έχουν δείξει ότι η νοοτροπία της ευγνωμοσύνης έχει σημαντική σημασία για την υγεία και την ευεξία σας. Τα αποτελέσματα κυμαίνονται από το να νιώθετε πιο αισιόδοξοι και λιγότερο αγχωμένοι μέχρι να κρυολογείτε λιγότερο και να έχετε  50% λιγότερες πιθανότητες να πάθετε έμφραγμα ή εγκεφαλικό!
  2. Βγείτε έξω. Είτε είναι η βιταμίνη D, ο καθαρός αέρας είτε το φως του ήλιου, η ουσία είναι ότι όταν ξοδεύετε περισσότερο χρόνο έξω, είστε πιο ευτυχισμένοι. Μελέτες έχουν δείξει ότι 20 λεπτά την ημέρα έξω μπορούν να ανεβάσουν την διάθεσή σας και να βελτιώσουν την εργασιακή μνήμη.
  3. Να είστε γενναιόδωροι και ευγενικοί. Το να είστε γενναιόδωροι και ευγενικοί με τους άλλους παραμένει ο καλύτερος τρόπος για να αυξήσετε το αίσθημα ευεξίας. Οτιδήποτε από μία απλή πράξη καλοσύνης μέχρι το να ξοδεύετε για τους άλλους μπορεί να αυξήσει το αίσθημα ευτυχίας σας (ξοδεύοντας λεφτά για άλλους μπορεί να σας κάνει πιο ευτυχισμένους από ότι να τα ξοδεύετε για τον εαυτό σας). Ο καθηγητής του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια (και διάσημος ερευνητής της ευτυχίας) αναφέρει, “…εμείς οι επιστήμονες βρήκαμε ότι μία ευγενική πράξη παράγει την πιο αξιόπιστη στιγμιαία αύξηση της ευημερίας από οποιοδήποτε μορφή άσκησης που έχουμε δοκιμάσει.”
  4. Πείτε ευχαριστώ. Αυτή η λέξη αυξάνει το αίσθημα ευγνωμοσύνης και καλοσύνης και επομένως το αίσθημα της ευτυχίας. Ένα απλό ευχαριστώ μπορεί να αυξήσει τις διαπροσωπικές μας σχέσεις και τη συνολική ικανοποίηση που παίρνουμε από τη ζωή – επιπλέον είναι μία εύκολη συνήθεια που μπορούμε να καλλιεργήσουμε.
  5. Ξοδέψτε χρόνο με τους ανθρώπους που αγαπάτε. Η επιστήμη δείχνει ότι το να ξοδεύετε χρόνο με φίλους και συγγενείς ενισχύει το αίσθημα ευτυχίας και σας βοηθάει να ζείτε περισσότερο. Μελέτες αποδεικνύουν ότι όταν δεν ξοδεύετε χρόνο με φίλους μπορεί να έχει το ίδιο αρνητικό αντίκτυπο στην υγεία σας, όπως το να καπνίζετε 15 τσιγάρα τη μέρα.
  6. Αναπτύξτε τα ταλέντα σας. Όταν κάνετε focus στα δυνατά σας σημεία νιώθετε πιο αισιόδοξοι και είστε πιο παραγωγικοί. Κάνοντας πράγματα στα οποία είμαστε καλοί μας κάνει να αισθανόμαστε καλύτερα για τον εαυτό μας. Πολλαπλές μελέτες αποδεικνύουν ότι η ώθηση ευτυχίας που λαμβάνουμε όταν χρησιμοποιούμε τα ταλέντα μας μπορούν να έχει μακράς διαρκείας αποτελέσματα στη διάθεσή μας ακόμα και ένα μήνα μετά.
  7. Δοκιμάστε κάτι καινούριο. Εκείνοι που συνεχίζουν να μαθαίνουν καινούρια πράγματα είναι πιο ευτυχισμένοι από αυτούς που δεν το κάνουν. Οι επιστήμονες έχουν από καιρό αποδείξει ότι οι νέες εμπειρίες βοηθούν να ακονίσετε τα πάντα, από τις ικανότητες σας μέχρι την μνήμη σας, αλλά και ότι οι άνθρωποι που μαθαίνουν κάτι καινούριο σε τακτική βάση είναι απλά πιο ευτυχισμένοι από τους υπόλοιπους.
  8. Θέστε στόχους. Η θέσπιση στόχων και η πρόοδος που επιτυγχάνουμε ως προς αυτούς ανυψώνει την διάθεση μας. Ποικίλες έρευνες βρήκαν ότι η απλή πράξη της θέσπισης στόχων ενισχύει την ευτυχία ενώ η πρόοδος προς την επίτευξη των στόχων έχει κατασταλτική δράση στα αρνητικά συναισθήματα όπως ο φόβος.
  9. Κοιμηθείτε περισσότερο. Οι ερευνητές λένε ότι έξι ώρες την ημέρα είναι ότι πρέπει για να νιώθετε καλά. Επιπλέον έρευνες αποδεικνύουν ότι η στέρηση ύπνου έχει άμεσο αντίκτυπο στον ιππόκαμπο (στην περιοχή του εγκεφάλου που ελέγχει τα συναισθήματα, τη μνήμη και τη μάθηση) με αποτέλεσμα όσοι στερούνται τον ύπνο να δυσκολεύονται να ελέγξουν τα συναισθήματά τους και η διάθεση τους να είναι πιο αρνητική.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *