Chaturanga Dandasana: Η ανατομία μίας στάσης

By  |  0 Comments

Η Chaturanga Dandasana (σανίδα με λυγισμένα χέρια) με μια πρώτη ματιά μοιάζει απλή και εύκολη όσο ένα push-up, αλλά δεν είναι και ακριβώς επειδή δείχνει εύκολη αφήνει μεγάλα περιθώρια λάθους. Αυτή η στάση και η μετάβαση από τη στάση αυτή στη στάση Urdhva Muhka Svanasana (σκύλος που κοιτάει πάνω) αποτελούν βασικές κινήσεις της yoga και των χαιρετισμών στον ήλιο. Αν λοιπόν γίνεται συχνά αλλά λανθασμένα, μπορεί να προκαλέσουν τραυματισμούς. Αντίθετα, αν γίνει σωστά, βελτιώνει την τεχνική σας, τονώνει τον κορμό σας και ενδυναμώνει χέρια και καρπούς.

Στάση της σανίδας

Ενεργοποιώντας τα δάχτυλα των ποδιών σας ανεβείτε σε στάση σανίδα τεντώνοντας τα χέρια σας. Κρατήστε το σώμα σας σταθερό και σε ευθεία γραμμή από το κεφάλι μέχρι τις φτέρνες. Ανοίξτε τα δάχτυλα των χεριών σας και φροντίστε οι καρποί σας να βρίσκονται ακριβώς κάτω από τους ώμους. Κρατήστε το βλέμμα σας ευθεία κάτω στο έδαφος.

Chaturanga Dandasana (σανίδα με λυγισμένα χέρια)

Εκπνέοντας αρχίστε να μεταφέρετε αργά το βάρος σας προς τα μπροστά κρατώντας τους αγκώνες πάνω από τους καρπούς, καθώς λυγίζετε τα χέρια σας. Φροντίστε να κρατήσετε τους αγκώνες κολλημένους στα πλευρά καθώς χαμηλώνετε το σώμα σας ίσια προς το έδαφος. Φανταστείτε το σώμα σας ευθύ και άκαμπτο σαν μια σανίδα από ξύλο καθώς χαμηλώνετε μέχρι οι αγκώνες σας να σχηματίζουν γωνία 90 μοιρών.

Urdhva Mukha Svanasana (σκύλος που κοιτάει πάνω)

Εισπνέοντας ξεκινήστε να πιέζετε τις παλάμες σας στο έδαφος και ρολάροντας στα δάχτυλα των ποδιών σας, πιέστε την ανάποδη άκρη των δαχτύλων σας προς το έδαφος, κυρίως με το μεγάλο δάχτυλο του ποδιού. Σφίξτε τους μυς στα πόδια σας και σηκωθείτε βάζοντας δύναμη στο πίσω μέρος των ποδιών. Αφήστε τη λεκάνη σας να πλησιάσει στο έδαφος και ανοίξτε τον θώρακα, καθώς πιέζετε τις ωμοπλάτες σας κοντά τη μία στην άλλη. Πιέστε σταθερά τα δάχτυλα των ποδιών και τις παλάμες σας στο έδαφος φροντίζοντας η μεσαία άρθρωση των δαχτύλων σας να είναι συνέχεια συνδεδεμένη με αυτό.

Αν η στάση σκύλος που κοιτάει πάνω σας φαίνεται δύσκολη, μεταβείτε από την Chaturanga Dandasana στην Bhujangasana (κόμπρα) μέχρι να αποκτήσετε μεγαλύτερη δύναμη και ευλυγισία στην σπονδυλική σας στήλη.

Νομικός, δημοσιογράφος, yogi και αθεράπευτα ονειροπόλα. Έχει πάρει δύο πτυχία έτσι, για να κάνει το κέφι της. Μήπως να πάει και για το τρίτο; Αγαπά τη γυμναστική, τη σάλσα, τα ταξίδια, τα βιβλία και το πράσινο τσάι. Στον ελεύθερό της χρόνο διαβάζει. Όταν δεν διαβάζει, γυμνάζεται κι όταν δεν γυμνάζεται… χορεύει. Βασικά, κυρίως χορεύει.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *