Menu & Search
11 ΤΡΟΠΟΙ ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΣΕΙΣ ΤΟ ΑΝΟΣΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΣΟΥ

11 ΤΡΟΠΟΙ ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΣΕΙΣ ΤΟ ΑΝΟΣΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΣΟΥ

Δώσε στον οργανισμό σου τα «όπλα» που χρειάζεται για να καταπολεμήσει τους παθογόνους παράγοντες που εισβάλλουν καθημερινά στον οργανισμό.


Το ανοσοποιητικό σύστημα ενός οργανισμού είναι ένα σύστημα οργάνων και βιολογικών μηχανισμών υπεύθυνο για την άμυνά του. O ρόλος του ανοσοποιητικού συστήματος, είναι να αναγνωρίζει και να καταστρέφει όλους αυτούς τους παράγοντες που θα μπορούσαν να διαταράξουν τη συντονισμένη λειτουργία των οργάνων και των ιστών. Με άλλα λόγια το ανοσοποιητικό αντιλαμβάνεται πότε υπάρχει ένας κίνδυνος όπως για παράδειγμα πότε αναπτύσσονται κύτταρα που έχουν μολυνθεί από κάποιον ιό και αναλαμβάνει δράση ρίχνοντας στη μάχη τα λευκά αιμοσφαίρια για να αντιμετωπίσουν τον εχθρό.

Βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά την άμυνα του οργανισμού είναι:

  • το υπερβολικό βάρος,
  • το κάπνισμα,
  • η έλλειψη ύπνου
  • η αποφυγή του ήλιου
  • η μη τήρηση των κανόνων υγιεινής, τόσο στην καθημερινότητα (πλύσιμο χεριών κλπ.), όσο και στην μαγειρική
  • η μη ισορροπημένη διατροφή και ιδιαίτερα η κατανάλωση λιπαρών και ζάχαρης
  • το άγχος
  • η ατμοσφαιρική ρύπανση
  • η έλλειψη βιταμινών, όπως της βιταμίνης D
  • η διαταραγμένη χλωρίδα του εντέρου

Τρόποι να ενισχύσουμε το ανοσοποιητικό σύστημα:

1. Ακολούθησε μία ισορροπημένη διατροφή

Μια διατροφή που περιέχει τροφές με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία μπορεί να ενισχύσει το ανοσοποιητικό. Ο ρόλος των αντιοξειδωτικών στη διατροφή μας είναι πως βοηθούν στην καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών. Οι πιο γνωστές αντιοξειδωτικές ουσίες είναι η βιταμίνη C, η βιταμίνη A, η βιταμίνη E, το β-καροτένιο και το σελήνιο. Αυτά τα σημαντικά μικροθρεπτικά τα συναντάμε κυρίως στα φρούτα και λαχανικά  με έντονο χρώμα, όπως τα εσπεριδοειδή, οι φράουλες, το ακτινίδιο,  οι κόκκινες πιπεριές, το σπανάκι, το μπρόκολο καθώς και σε προϊόντα και δημητριακά ολικής άλεσης κ.α.

2. Πάρε προβιοτικά

Ο οργανισμός μας είναι συχνά ευάλωτος σε λοιμώξεις από διάφορους παθογόνους μικροοργανισμούς. Τα τρόφιμα όπως το γάλα, το γιαούρτι, το κεφίρ, αλλά και τα συμπληρώματα που περιέχουν προβιοτικά μπορούν να μας θωρακίσουν εμποδίζοντας την ανάπτυξή τους. Επιπλέον, παράγουν ουσίες, όπως το γαλακτικό οξύ και τις βακτηριοκίνες (αντιβακτηριακές ουσίες). Αυτές διατηρούν σε ελεγχόμενα επίπεδα τον πληθυσμό των «κακών» βακτηρίων προστατεύοντάς μας από πληθώρα ασθενειών.

SHOP

Solgar Ultibio Immune Συμπλήρωμα Διατροφής, Μοναδικός Συνδυασμός Προβιοτικών & Βιταμινών για την Ευεξία του Οργανισμού 

3. Διατήρησε το συκώτι σου υγιές

Το συκώτι λειτουργεί ως φίλτρο στον οργανισμό μας, το οποίο συγκρατεί τοξίνες κι άλλες ουσίες από το να εισέλθουν στο αίμα και από εκεί στα όργανα και στο υπόλοιπο σώμα. Εάν είναι υγιές το συκώτι σου είναι υγιής και ο οργανισμός σου. Η καλή ενυδάτωση είναι απαραίτητη για την απομάκρυνση των τοξίνων και των άλλων αποβλήτων από το σώμα σου. Προσπάθησε να πίνεις 2-2,5 λίτρα νερό την ημέρα. 

4. Πάρε Σαμπούκο (Elderberry)

 Η κυριότερη και γνωστή ιδιότητα του σαμπούκου είναι η αντιμετώπιση των συμπτωμάτων της γρίπης. Έχει μελετηθεί πολλές φορές για τις αντιφλεγμονώδεις, αντιιικές και αντιμικροβιακές του ιδιότητες, καθιστώντας το ως το κατεξοχήν βότανο για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος αλλά και την αντιμετώπιση κρυολογήματος και ίωσης, κατά τους φθνιπωρινούς και χειμερινούς μήνες. Τα άνθη του σαμπούκου μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μορφή τσαγιού ενώ διατίθεται και σε μορφή σιροπιού και κάψουλες. Η θεραπευτική δοσολογία κυμαίνεται από 250-500 mg.

SHOP

Naturactive Σαμπούκος (Μούρα Κουφοξυλιάς) Συμπλήρωμα Διατροφής για την Θωράκιση του Οργανισμού Ενάντια στο Κρυολόγημα 

5. Πιες νερό

Το ανοσοποιητικό εξαρτάται από το νερό, καθώς είναι αυτό που μεταφέρει θρεπτικά συστατικά στα κύτταρα και μέσω αυτού απομακρύνονται απόβλητα και τοξίνες

6. Πλύνε τα χέρια σου συχνά

Πλύνε τα χέρια σου συχνά με σαπούνι και νερό για να μειώσεις τα μικρόβια και τα άλλα χημικά στα χέρια σου. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, μπορείς να χρησιμοποιήσεις απολυμαντικό χεριών.

7. Βγες στον ήλιο

Η υπεριώδης ακτινοβολία μπορεί να μας κάνει κακό σε μεγάλες δόσεις, αλλά είναι και αναγκαία για την σύνθεση βιταμίνης D, που προστατεύει τα οστά, τα αιμοσφαίρια και το ανοσοποιητικό. Επίσης, συνεισφέρει στην καλύτερη απορρόφηση ασβεστίου και φωσφόρου.

8. Κάνε την άσκηση προτεραιότητα

Η σωματική άσκηση αυξάνει τη δράση των λευκών αιμοσφαιρίων, που επιτίθενται στους εισβολείς, και μειώνει τις νοσηρές επιδράσεις του στρες στον οργανισμό μας.

9. Πιες τσάι του βουνού

Το τσάι του βουνού έχει ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση και θεωρείται, μαζί με το φασκόμηλο, από τα πιο σημαντικά ροφήματα που ενισχύουν το ανοσοποιητικό και αντιμετωπίζουν τις ιώσεις και τα κρυολογήματα. Μπορείτε να πίνετε ένα φλιτζάνι τσάι καθημερινά και μάλιστα για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα από ό,τι συνήθως συστήνεται για τα περισσότερα βότανα. Εναλλακτικά, μπορείτε να χρησιμοποιείτε πράσινο τσάι, που είναι γνωστό για τις αντιοξειδωτικές του ιδιότητες.

SHOP

Βιολογικό τσάι του βουνού “Anassa Organics” 20g

10. Κοιμήσου νωρίς κάθε βράδυ

Η έλλειψη ύπνου μπορεί να σε κάνει πιο επιρρεπής στο να αρρωστήσεις καθώς το σώμα σου παράγει λιγότερα αντισώματα όταν δεν έχει αρκετή ανάπαυση. 

11. Μείωσε το στρες

Το άγχος μπορεί να εξασθενήσει το ανοσοποιητικό σου σύστημα και να καταστήσει τον οργανισμό ιδιαιτέρως ευπαθή σε ποικίλες ασθένειες. Προσπάθησε να μειώσεις τα επίπεδα το άγχους σου κάνοντας πράγματα που σε χαλαρώνουν και σε ηρεμούν. Πήγαινε για τρέξιμο ή περπάτημα, διαλογίσου, κάνε γιόγκα.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ OOLALA ΣΤΟ INSTAGRAM!

Featured Image: freepik.com

0 Comments