Fitness | Γιατί πρέπει να βάλεις την αερόβια άσκηση στην ζωή σου
ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ
Menu & Search
7 σημάδια ότι δεν πίνεις αρκετό νερό

7 σημάδια ότι δεν πίνεις αρκετό νερό

Oolala Newsletter

SIGN UP FOR OUR NEWSLETTER AND STAY UP-TO-DATE ON OUR LATEST WELLNESS LIFESTYLE NEWS!

Γνωρίζουμε όλοι πόσο σημαντικό είναι να πίνουμε άφθονο νερό.


 Όχι μόνο είναι το πιο σημαντικό πράγμα για την επιβίωση μας (μπορούμε να ζήσουμε τρεις εβδομάδες χωρίς φαγητό αλλά μόνο τρεις ημέρες χωρίς νερό), αλλά  είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία μας. Συμβάλλει στη ζωή και την αναπαραγωγή των κυττάρων, στην αποβολή των βλαβερών και άχρηστων ουσιών από το σώμα, διασφαλίζει την καλή λειτουργία των νεφρών, εξασφαλίζει την ενυδάτωση του οργανισμού, βοηθά στη λειτουργία του πεπτικού συστήματος, διατηρεί το δέρμα λαμπερό και υγιές.

Οι ανάγκες ενός ενηλίκου σε υγρά είναι περίπου 2,5-3 λίτρα την ημέρα, οι οποίες καλύπτονται μέσω της λήψης υγρών (κυρίως από νερό, χυμούς, ροφήματα, γάλα, σούπες), αλλά και από τρόφιμα που περιέχουν νερό, όπως τα φρούτα και τα λαχανικά.

Ευτυχώς, το σώμα σου έχει πολλούς έξυπνους τρόπους για να σε προειδοποιήσει ότι δεν πίνεις αρκετό νερό…

1 Έχεις μυϊκές κράμπες. Η αφυδάτωση πολλές φορές είναι δυνατό να εκδηλωθεί με κράμπες και μυϊκούς σπασμούς. Μέχρι και οι αλλαγές σε νάτριο και κάλιο μέσω της απώλειας του ιδρώτα, μπορεί να συμβάλουν στις κράμπες. Επιπλέον η σωστή ενυδάτωση του οργανισμού βοηθάει ακόμη και στην αντιμετώπιση των μυϊκών σπασμών κατά της διάρκειας της περιόδου.

2 Τα ούρα σου είναι σκούρα. Τα ούρα σου θα πρέπει να έχουν ένα ανοιχτό κίτρινο χρώμα ή να είναι διαφανή. Αν έχουν σκούρο κίτρινο χρώμα, είναι σημάδι ότι δεν έχεις καταναλώσει αρκετό νερό.

3 Είσαι ευερέθιστη. Ακόμα και η ήπια αφυδάτωση έχει αποδειχθεί ότι προκαλεί μεταβολές της διάθεσης και ευερεθιστότητα – ιδιαίτερα στις νέες γυναίκες! Ενώ οι επιστήμονες δεν είναι σίγουροι γιατί η αφυδάτωση προκαλεί κακή διάθεση στις γυναίκες και όχι στους άντρες, πιστεύουν ότι μπορεί να είναι κάποιο εσωτερικό «καμπανάκι» που μας υπενθυμίζει ότι χρειαζόμαστε να πίνουμε περισσότερο νερό μέσα στη μέρα.

4 Δεν μπορείς να συγκεντρωθείς. Δεδομένου ότι καθημερινά αποβάλλεται νερό από τον οργανισμό μέσω φυσιολογικών διαδικασιών, όπως μέσω της λειτουργίας των νεφρών και του εντέρου, της εφίδρωσης και της αναπνοής, πρέπει να αναπληρώνεις αυτές τις απώλειες προκειμένου να αποφύγεις την αφυδάτωση. Ακόμα και μία ήπια αφυδάτωση μπορεί να επηρεάσει βασικές γνωστικές λειτουργίες, όπως την αντίληψη, τη μνήμη, τη γλώσσα, τη σκέψη και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων.

5 Υποφέρεις από συχνούς πονοκεφάλους. Λαμβάνοντας υπόψη ο εγκέφαλός μας αποτελείται κατά 80% από νερό, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι υποφέρουμε από πονοκεφάλους όταν δεν πίνουμε αρκετό νερό. Η τακτική κατανάλωση νερού μπορεί να μειώσει τους πονοκεφάλους αλλά και να βελτιώσει την ποιότητα ζωής των ατόμων που υποφέρουν τακτικά από αυτούς.

6 Το δέρμα σου είναι ξηρό. Το ξηρό δέρμα είναι ένα από τα πρώτα σημάδια αφυδάτωσης του σώματος. Για λαμπερό, υγιές δέρμα πρέπει να ενυδατώνεις το σώμα σου, μέσα και έξω.

7 Δυσκοιλιότητα. Η ενυδάτωση του οργανισμού παίζει σημαντικό ρόλο στη δυσκοιλιότητα. Η ελαττωμένη ενυδάτωση του οργανισμού και η αφυδάτωση είναι αιτίες δυσκοιλιότητας. Για την πρόληψη και αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας είναι σημαντικό να καταναλώνεις άφθονο νερό και άλλα υγρά όπως χυμούς φρούτων ή λαχανικών και ελαφριές σούπες.

Featured Image: Giorgio Trovato/Unsplash 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ ΣΤΟ OOLALA:

ΤΑ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΑ ΟΦΕΛΗ ΤΟΥ ΡΟΔΟΝΕΡΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΜΟΡΦΙΑ

0 Comments